網頁

2014年9月2日 星期二

【Emiko】self-introduction in English Class

今日去接孩子們放學前,先繞到小七領書;再從學校大門穿過教室到側門等孩子們放學。經過英文教師休息室時,遇到花花老師,恰巧她這學期擔任 Emiko 班上的英文課中師,我就和她聊了一下。

她和我聊到預計的教學方式,也提到每次上英文課時都會請幾位同學上台做自我介紹;說,這個 idea 是來自她二個國中孩子身上,她的二個孩子的英文課都會有這個項目。她也提及,班上孩子們的英文程度差距頗大,對於這個英文自我介紹,程度好的孩子她會要求高一些。

今晚,Emiko 寫了一篇自我介紹的草稿給我看看。我說,太好了!我的 blog 已經快長出草了,剛好讓我充一下版面....XD

Good morning, everybody!  I am 60X's student, my name is Emiko.  Well, I have a cool family: my smart Dad, calm Mom and my funny brother.  My hobbies are reading some interesting books, drawing and playing piano.  I love reading the most, because when I read a special story, my emotions will go up and down with the story!  At school, my favorite subjects are Chinese, art and music.  In rest time, I like to chat and play with my friends.  Thank you for listen my self-introduction.

後記:William下班回家,邊吃晚餐邊看這篇記錄文,然後對 Emiko 說:「依妳的程度,應該可以寫得更好。」Emiko回說:「自我介紹不就是要讓人聽得懂嗎?」William鼻子摸摸說:「妳這樣說,也沒錯啦!」

沒有留言:

張貼留言