網頁

2014年4月23日 星期三

【Emiko】戰勝自己 & 英文作業 & 小日記

IMG_2017-1

放學的途中 Emiko 分享了她今天考數學期中考的心路歷程。她說,有一題她真的不會,原本想要哀嚎的。最後,她告訴自己要冷靜,然後用螢光筆把那一題 mark 起來,繼續往下做答。她告訴我,這次數學,她最高,最高只能考 95 分。

我在馬路上大聲的稱讚她,我說,妳戰勝了自己!這比妳考100分還令我感到開心。

回到家,她和小寶在餐桌上享用水果,然後和小寶說:『你今天想要聽笑話嗎?我可以說給你聽,因為我今天心情很好。』

我今天心情也很好。Good Job, Emiko!


****************

英文補習班的英文作業 ─ If Endangered Animals Could Talk  (DRAFT)

Dear humans,

I'm a blue whale.  Don't be scared, I just want to tell you about a fact: you are injuring us!

Before I wrote this letter, I saw one of my friend was in blood, some humans threw a big net to catch her.  I felt so scared and painful until now, then I write this letter.  Please stop killing more blue whales, the sea area where we're living, are all in red blood.  That looks really horrible to see!

Please save us, we and you are equal, the different is between our species.  Just species!  Humans can't kill whales just because we're not the same.  Now, just a few blue whales are survival in the world, others usually die because of humans.  Please find your conscience to rescue us, we are important animals in the sea, there will be lose color without us.  Dear humans, please stop your works now, read this letter seriously!

************
聯絡簿小日記 (4/23)

看著那艷紅的醬汁,我飢腸轆轆,渴望嘗嘗滋味。縱使那是辛辣的泡菜...

今天的晚餐宛如一場味覺饗宴。脆甜多汁的甜椒與清淡爽口的木耳譜出雅致的交響曲,開啟我的胃之門。接著,泡菜那辛辣刺激的口感悄悄攀上味蕾,奏出熱情而輕盈的小步舞曲,徹底征服我的身、心、靈。

我愉悅的讓晚餐以美好的滋味滿足我的飢餓。一頓晚餐,不僅貼近我的胃,更貼近我的心。

沒有留言:

張貼留言